torstai 8. elokuuta 2019

7.8. Paluumatka alkaa

Tänään on 7.8. Olemme  heränneet 7:30 pakkasimme viimeiset omat tavarat ja laitoimme leirin Hollannissa pakettiin. Saimme bussin lähtö valmiiksi aikataulusta hieman myöhässä 11:30 ja lähdimme matkaan kohti Saksaa leirintäaluetta nimeltä Campingplatz Elisabethfen. Matkalla pysähdyimme lounastamaan. Lounastauon jälkeen olimme bussissa vielä pari tuntia. Kun viimein saavuimme leirintäalueella laitoimme teltat pystyyn ja sitten olikin jo ruoka-aika. Tänään saimme ruuaksi kanaa ja riisiä. Sää on ollut aurinkoinen ja lämmin. Huomenna lähdemme kohti Tanskaa.

-Elisa

Viimeinen herätys kosteassa Hollannissa oli puoli kasin aikaan. Herättyämme pakkasimme kassimme, söimme aamupalan ja purimme teltat. Hyvästelimme uudet ystävät ja leiripaikan. Pakkasimme tavarat bussiin ja lähdimme kohti kotia. Lemmerissä pyörimme ympyrää ja jatkoimme matkaa ruokakauppaan, josta saimme ostaa lounasta. Kun saimme lounaan syötyä ja autot autokaupassa katsottua lähdimme kohti leirintäaluetta. Matkalla oli vielä yksi vessatauko. Campingplatz Elisabethfehnin leirintäalueelle saavuttuamme pystytimme teltat ja ruokavartio rupesi tekemään ruokaa. Ruuaksi oli kanaa ja riisiä ananaksen ja maissin kera, Buenojakin saimme. Ruuan jälkeen päästiin uimaan uima-altaaseen, jossa oli kylmää vettä, mutta onneksi suihkusta tuli kunnon paineella lämmintä vettä. 22.30 oli hiljaisuus ja nukkumaan mentiin rankan matkustuspäivän jälkeen.