torstai 25. heinäkuuta 2019

24.7. Päivä Hampurissa.

Aamulla heräilimme leirintäalueelta Hampurin läheltä. Hoidimme normaaliin tapaan aamupalan, telttojen purkamisen, bussin pakkaamisen ja muut aamutoimet ja ainakin osa porukasta ehti vielä rapsutella lampaita ennen matkan jatkamista. Leirintäalueelta jatkoimme matkaa helteiseen Hampuriin, jossa oli ensin yhteisenä ohjelmana Miniatür Wunderland, jossa kävimme ihmettelemässä upeita ja erittäin yksityiskohtaisia pienoismalleja. Pienoismallien tutkimisen jälkeen söimme Miniatür Wunderladnin raintolassa, jossa tilaaminen osoittautui hieman hankalaksi, mutta kaikki kuitenkin saivat ruokaa. Syömisen jälkeen oli muutama tunti vapaa-aikaa Hampurissa, joten porukka levisi pienissä ryhmissä ympäriinsä omien mielenkiinnon kohteidensa mukaan. Osa porukasta kävi shoppailemassa, osa tutkimassa nähtävyyksiä ja miten kukin nyt näki parhaaksi tavaksi aikansa kuluttaa. Hampurista jatkoimme matkaa taas seuraavalle leirintäalueelle, jonne päseminen tuotti hieman hankaluuksia pienien teiden sekä tietöiden takia, mutta lopulta pääsimme kuitenkin perille. Leirintäalueella hoidimme jo rutiiniksi muodostuneet toimet eli ruokailun, telttojen pystytyksen, iltapesut yms. Osa porukasta kävi myös uimassa leirintäalueen ohi menevässä joessa. Iltatoimien jälkeen oli aika mennä nukkumaan ja odottamaan seuraavan päivän pitkää ajomatkaa helteessä.