tiistai 23. heinäkuuta 2019

22.7. Matka Tukholma-Malmö

Herätys 5.30. Kävimme hyvällä aamupalalla laivassa, jonka jälkeen lähdimme heti matkaan. Teimme pienen maisemakierroksen Tukholman läpi. Teimme pienen huoltopysähdyksen, jonka jälkeen matka jatkui. Kello 11. aikaan pysähdyimme ruokailemaan paikallisen supermarketin pihaan (kaupunki: Jönköping). Matkalaiset pääsivät ostoksille ja ihmettelemään ruotsalaisen supermarketin ihmeellistä maailmaa. Kello 12.30 ruokailun jälkeen saavuimme Jönköpingin keskustaan. Saimme siellä kaksi ja puoli tuntia aikaa katsella paikkoja ja pyöriä ympäri kaupunkia keskenämme. Oli aurinkoinen ja lämmin päivä, mikä teki kiertelemisestä mukavempaa. Kun kaikki olivat saapuneet takaisin bussille, matka jatkui. Teimme vielä yhden huoltopysähdyksen, minkä jälkeen saavuimme leirintäalueelle. Alkoi satamaan, minkä takia pystytimme teltat sateessa kiviseen maahan, johon kiilat eivät uponneet. Käytimme sitten luovuutta ja asettelimme kiviä narujen painoksi. Illemmalla saatiin lihapullia ja pottumuusia, jonka jälkeen mentiinkin nukkumaan. Yöllä viereinen Niger-teltta romahti, mutta tilanne saatiin korjattua. Huomenna ajellaan Tanskan läpi ja menemme yöpymään Saksaan.

-Lumi

Aamulla noustiin ja mentiin syömään laivan buffettiin aamupalaa. Sen jälkeen pakkasimme ja lähdettiin matkaamaan bussilla Ruotsin läpi. Bussi pysähteli ja ajoi eteenpäin. Kävimme kaupoissa ja vedessä ja kojuilla. Yksi pysähdys oli pidempi, joten otimme siitä kaiken ilon irti ja ryntäsimme puistoon, rannalle, kauppoihin ja kävelyille. Jäätelön ostaminen kojulta osoittautui vaikeaksi, myös tulkille. Sen tauon jälkeen menimme meren rannalle yöpymään. Teltatkin pystytettiin lopulta... SATEESSA. Sitten nukuttiin, kunhan oltiin syöty.